Cum învingi ceața cerebrală?

iun. 10, 2021 | Stiri

Deși nu este un termen medical, ceața cerebrală descrie acea senzație în care nu ai o claritate mentală deplină – poate ai probleme în a-ți aminti ceva sau ai dificultăți de concentrare. Acest lucru se poate întâmpla oricui și poate fi cauzat de lipsa somnului, stres crescut, anumite alimente din dietă sau, în unele cazuri, de un medicament sau o afecțiune medicală.

„Se estimează că afecțiunea cognitivă, cunoscută și sub numele de ceață cerebrală, afectează mai mult de jumătate dintre pacienții cu scleroză multiplă pe parcursul bolii lor. Aceasta poate include dificultăți în multitasking, atenție și înțelegerea conversațiilor. Tratamentul timpuriu și agresiv pentru SM este esențial în încercarea de a încetini sau de a preveni acest fenomen.”, spune David Duncan, MD, director al Centrului de scleroză multiplă din Jersey Shore University Medical Center.

Indiferent de sursa de ceață cerebrală, puteți ajuta la combaterea acesteia. Iată câteva sfaturi pentru gestionarea ceții cerebrale și îmbunătățirea cunoștințelor:

Dormi mai mult

Una dintre cele mai frecvente cauze de ceață cerebrală este lipsa somnului:

  • Dormi 7-9 ore în fiecare noapte;
  • Păstrează o rutină regulată de somn;
  • Dormi la aceeași oră în fiecare seară;
  • Evită ecranele înainte de a te culca.
Provoacă-te

Tratează-ți creierul ca pe un mușchi și asigură-te că își exercită funcțiile. Aceasta poate lua forma unor puzzle-uri și jocuri tradiționale, dar se poate extinde și la viața ta de zi cu zi. Citiți despre un subiect care vă interesează, indiferent dacă este ceva care vă va ajuta în muncă sau la un hobby. A fi angajat și a învăța vă stimulează celulele creierului și le menține active.

Repetă

Dacă ai probleme cu memoria în special, repetarea poate fi o strategie utilă, aceasta îți va întări memoria. De exemplu, când purtați o conversație cu o persoană nouă, repetă-i numele.

Nu uita de fizic

A rămâne activ fizic și a menține o dietă bună are multe beneficii pentru sănătate și acest lucru nu este diferit atunci când vine vorba de ceața creierului. Studiile au arătat că exercițiile fizice regulate și adoptarea unei diete bogate în legume, proteine slabe și cereale integrale pot reduce declinul cognitiv. Acest comportament nu numai că are beneficii cognitive, dar vă poate îmbunătăți și somnul.

 

 

Sursă material www.hackensackmeridianhealth.org.